TILLVERKARE AV REKLAMPRYLAR | SNABB LEVERANSTID | GRATIS KONSULTATION
Klagomål
III. Klagomål:
Reklamationer på varor
III. (1) Reklamation kan göras av varje kund vars beställning inte har utförts i enlighet med beställningen eller som har mottagit defekta varor.
III. (2) Reklamationer ska skickas via e-post till: reklamacje@taniegadzety.pl
III. (3) Reklamationer ska behandlas inom 7 arbetsdagar från och med dagen efter den dag då de mottogs (om dagen efter den dag då reklamationen mottogs är en arbetsfri dag (lördag, söndag, helgdag) ska tidsfristen för att behandla reklamationen räknas från den första arbetsdagen efter den dag då reklamationen lämnades in).
III. Varje klagomål bör innehålla en detaljerad beskrivning av avvikelsen.
III. (5) Varje klagomål som lämnas in av kunden och som uppfyller ovanstående villkor kommer att behandlas individuellt.
III. (6) Enskilda personer som har beställt varor i samband med sin affärsverksamhet, offentliga organ, organisationer, institutioner och juridiska personer är skyldiga att kontrollera att varorna överensstämmer med beställningen vad gäller kvalitet och kvantitet inom 7 dagar efter mottagandet av varorna. Den dag då varorna hämtas ut ska anses vara den dag då de levereras av en kurir/annan postoperatör som valts av parterna till det säte för den part som beställer varorna som anges i beställningen. Ett klagomål som lämnas in efter utgången av den sjudagarsperiod som räknas från dagen för mottagandet av varorna kommer inte att beaktas.
III. För att ett klagomål skall kunna beaktas måste hela försändelsen med de varor som klagomålet gäller behållas för kontrolländamål.
III. 8. SpiroPrint är ansvarigt enligt kvalitetsgarantin. SpiroPrint är inte ansvarigt enligt garantin.
IV. Tidsfrist för inlämnande av klagomål från fysiska personer som köper varor för ändamål som inte är direkt kopplade till deras affärs- eller yrkesverksamhet (konsumenter i den mening som avses i artikel 22 1 i lagen av den 23 april 1964 om civillagen).
IV. 1. Konsumenterna är skyldiga att kontrollera att varorna överensstämmer med beställningen när det gäller kvalitet och kvantitet inom 7 dagar från dagen för mottagandet av varorna. Dagen för mottagande av varor ska vara den dag då de levereras med kurir/annan postoperatör som valts av parterna till det registrerade kontoret för den part som beställer varorna som anges i beställningen. Eventuella klagomål som lämnas in efter utgången av den 7-dagarsperiod som räknas från dagen för mottagandet av varorna kommer inte att beaktas.
IV. 2. Anmälan om klagomål skall tas emot på arbetsdagar fram till kl. 16.00.
IV. (3) Klagomål kommer att behandlas inom 7 arbetsdagar från och med dagen efter den dag då de mottogs. Om dagen efter den dag då klagomålet mottogs är en helgdag (lördag, söndag, allmän helgdag), ska klagomålet behandlas den första arbetsdagen efter den dag då klagomålet lämnades in.
VIII.
Reklamation avskadad försändelse: VIII. 1. Förutsättningen för att göra en sådan reklamation är att godset är synligt skadat eller delvis förlorat.
VIII. 2. En reklamation ska noteras på transportdokumentet omedelbart efter mottagandet av godset och en skaderapport ska upprättas i närvaro av transportören. Reklamationer måste göras skriftligen inom 5 dagar efter mottagandet av försändelsen. Om försändelsen är skadad är mottagaren skyldig att lämna försändelsen till SpiroPrints förfogande tills reklamationsförfarandet har slutförts.
VIII. (3) Ett klagomål som lämnas in efter utgången av 5 dagar från dagen för mottagandet av försändelsen utan förbehåll ska leda till att anspråken förfaller.
IX. Reklamation av leveranstid:
IX. (1) Mottagaren av en försändelse som har mottagit försändelsen efter det överenskomna datumet måste ange detta på fraktsedeln i närvaro av en representant för kurirföretaget. Det är nödvändigt att ange datum och tid för leverans och skälet till förseningen (som ges av en representant för kurirföretaget). Om Mottagaren dokumenterat vägrar att ta emot försändelsen ska försändelsen returneras till SpiroPrints huvudkontor på Mottagarens bekostnad.
IX. Klagomål avseende bristande eller otillbörligt fullgörande av avtalet om tillhandahållande av Tjänster och Tilläggstjänster får endast lämnas in till kurirföretag av Tanie.Dlugopisy.pl. Klagomål ska lämnas in skriftligen inom 7 dagar.
För att klagomålen ska kunna beaktas måste ett klagomålsformulär fyllas i och returneras. Nedan finns formulären att ladda ner.