TILLVERKARE AV REKLAMPRYLAR | SNABB LEVERANSTID | GRATIS KONSULTATION
Regulamin
I.
Köpvillkor: I. 1. Villkoret för köp är samtycke till och godkännande av dessa villkor.
I. 2. Köp kan göras av fysiska personer (i samband med deras affärsverksamhet eller som konsumenter, dvs. fysiska personer som gör ett köp för privata ändamål, dvs. inte direkt relaterade till deras affärs- eller yrkesverksamhet - nedan omväxlande kallade fysiska personer eller konsumenter) och institutioner, organisationer, offentliga enheter och juridiska personer.
I. 3. Försäljning till fysiska personer och företag förutsätter förskottsbetalning på grundval av en proformafaktura.
I. 4. När det gäller privatpersoner och företag överlämnas ordern för utförande efter det att betalningen har registrerats och mönstren har godkänts.
I. 5. När det gäller offentliga organ, organisationer, institutioner och juridiska personer är det tillåtet att tillåta betalning inom en uppskjuten betalningsperiod på grundval av ett individuellt avtal mellan parterna. SpiroPrint har rätt att neka uppskjuten betalning utan motivering.
I. 6 När designen har accepterats och betalningen har gjorts kan kunden inte dra sig ur transaktionen.
I. 7. Den rättsliga grunden för att utfärda och skicka fakturor i elektronisk form är artikel 106 i mervärdesskattelagen av den 11 mars 2004 (Journal of Laws No. 54, item. 535) En faktura som skickas elektroniskt i enlighet med lagen är likvärdig med att skicka en faktura som utfärdats på papper och utgör ett bokföringsdokument.
I.8. Ägare - nedan kallad säljaren - av webbutiken www.spiroprint.pl är: SpiroPrint spółka jawna, med säte i Żary på ul. Słowackiego 4J med NIP-nummer: 924-190-08-27, REGON: 081006270 och KRS: 404991.
II. Villkor för utförande:
II. 1. En beställning genomförs inom 3-14 arbetsdagar från bokningstillfället och betalning sker på grundval av en proformafaktura och godkännande av mönstren, när det gäller privatpersoner och företag. Betalningar för tjänsten ska göras till SpiroPrint Company:s bankkonto hos Bank Santander S.A. filial i Żary med säte i Żary.
II. När det gäller offentliga enheter, organisationer, institutioner och juridiska personer utförs beställningen inom 3-14 arbetsdagar från det att ritningarna har godkänts.
III. Klagomål:
Reklamationer på varor
III. (1) Reklamation kan göras av varje kund vars beställning inte har utförts i enlighet med beställningen eller som har mottagit defekta varor.
III. (2) Reklamationer ska skickas via e-post till: reklamacje@taniegadzety.pl
III. (3) Reklamationer ska behandlas inom 7 arbetsdagar från den dag som följer på dagen för mottagandet (om den dag som följer på dagen för mottagandet av reklamationen är en arbetsfri dag (lördag, söndag, helgdag), räknas tidsfristen för behandling av reklamationen från den första arbetsdagen efter den dag då reklamationen lämnades in).
III. Varje klagomål ska innehålla en detaljerad beskrivning av avvikelsen.
III. (5) Varje klagomål som lämnas in av kunden och som uppfyller ovanstående villkor kommer att behandlas individuellt.
III. (6) Enskilda personer som har beställt varor i samband med sin affärsverksamhet, offentliga organ, organisationer, institutioner och juridiska personer är skyldiga att kontrollera att varorna överensstämmer med beställningen vad gäller kvalitet och kvantitet inom 7 dagar efter mottagandet av varorna. Den dag då varorna hämtas ut ska anses vara den dag då de levereras av en kurir/annan postoperatör som valts av parterna till det säte för den part som beställer varorna som anges i beställningen. Ett klagomål som lämnas in efter utgången av den sjudagarsperiod som räknas från dagen för mottagandet av varorna kommer inte att beaktas.
III. För att ett klagomål skall kunna beaktas måste hela försändelsen med de varor som klagomålet gäller behållas för kontrolländamål.
III. 8. SpiroPrint är ansvarigt enligt kvalitetsgarantin. SpiroPrint är inte ansvarigt enligt garantin.
IV. Tidsfrist för inlämnande av klagomål från fysiska personer som köper varor för ändamål som inte är direkt kopplade till deras affärs- eller yrkesverksamhet (konsumenter i den mening som avses i artikel 22 1 i lagen av den 23 april 1964 om civillagen).
IV. 1. Konsumenterna är skyldiga att kontrollera att varorna överensstämmer med beställningen när det gäller kvalitet och kvantitet inom 7 dagar från dagen för mottagandet av varorna. Dagen för mottagande av varor ska vara den dag då de levereras med kurir/annan postoperatör som valts av parterna till det registrerade kontoret för den part som beställer varorna som anges i beställningen. Eventuella klagomål som lämnas in efter utgången av den 7-dagarsperiod som räknas från dagen för mottagandet av varorna kommer inte att beaktas.
IV. 2. Anmälan om klagomål skall tas emot på arbetsdagar fram till kl. 16.00.
IV. (3) Klagomål kommer att behandlas inom 7 arbetsdagar från och med dagen efter den dag då de mottogs. Om dagen efter den dag då klagomålet mottogs är en helgdag (lördag, söndag, allmän helgdag), ska klagomålet behandlas den första arbetsdagen efter den dag då klagomålet lämnades in.
V. Ångerrätt för en enskild person som köper en vara/tjänst för privat bruk som inte har samband med hans/hennes näringsverksamhet (konsument).
V. 1 Avtalet ingås genom godkännande av designen eller betalning av proformafakturan, beroende på vilket som inträffar först Om konsumentens första åtgärd är att godkänna designen anses denne ha ingått avtalet med SpiroPrint vid tidpunkten för godkännandet. Om konsumentens första åtgärd är att betala proformafakturan, anses datumet för denna åtgärd vara datumet för avtalets ingående.
V. (2) Konsumenten samtycker till att bekräftelse på att avtalet har ingåtts skickas till konsumenten genom att skicka information till den e-postadress från vilken konsumenten har tillhandahållit det tryckta materialet.
V. 3. En konsument som har ingått ett distansavtal eller ett avtal utanför fasta affärslokaler får frånträda avtalet inom 14 dagar utan att ange något skäl och utan att ådra sig några kostnader, med följande undantag när det gäller ådragande av kostnaderOm konsumenten har valt ett annat leveranssätt än det billigaste vanliga leveranssätt som Spiroprint erbjuder, ska Spiroprint inte vara skyldigt att ersätta konsumenten för eventuella extra kostnader som konsumenten ådragit sig. Konsumenten ska endast bära de direkta kostnaderna för att återsända varorna, såvida inte Spiroprint har gått med på att bära dem eller har underlåtit att informera konsumenten om behovet av att bära dessa kostnader.
V. 4 Ångerrätten från ett avtal utanför fasta affärslokaler eller ett distansavtal gäller inte för avtal
1) om tillhandahållande av tjänster där näringsidkaren har utfört tjänsten i sin helhet med konsumentens uttryckliga samtycke, och konsumenten innan utförandet påbörjas har informerats om att han eller hon kommer att förlora sin ångerrätt efter det att näringsidkaren har utfört tjänsten
2) om föremålet för prestationen är en icke-refabricerad vara som tillverkats enligt konsumentens specifikation eller som är avsedd att tillgodose konsumentens personliga behov. Med konsumentens specifikation avses att varan tillverkas i enlighet med konsumentens design, inklusive grafik, innehåll, färger och andra egenskaper som är individuellt framtagna för denna konsumentprodukt.)
V. 5 Konsumenten kan frånträda avtalet genom att lämna in ett meddelande med det innehåll som anges i den mall som bifogas i PDF-format till villkoren.
Att skicka meddelandet före tidsfristen är tillräckligt för att hålla tidsfristen.VII.
Återlämnande avvaror VII. (1) När återkallelsen av avtalet har lämnats in är konsumenten skyldig att skicka varorna till SpiroPrint omedelbart, inom en period som inte överstiger 14 dagar räknat från dagen för återkallelse av avtalet.
VII. 2. Kostnaderna för att returnera varorna ska bäras av konsumenten (art. 34, punkt 2 i lagen om konsumenträttigheter).
VII. 3. SpiroPrint ska återbetala de betalningar som konsumenten har gjort inom 14 dagar från mottagandet av meddelandet om att avtalet frånträds och beviset på att varorna har returnerats till SpiroPrint.
VII. 4. SpiroPrint ska återbetala betalningen med samma betalningsmetod som konsumenten använde, såvida inte konsumenten uttryckligen har samtyckt till en annan återbetalningsmetod som inte medför några kostnader för konsumenten.
VIII.
Reklamation av skadad post: VIII. 1 Förutsättningen för en sådan reklamation är att varan är synligt skadad eller delvis förlorad.
VIII. 2. En reklamation ska noteras på transportdokumentet omedelbart efter mottagandet av godset och en skaderapport ska upprättas i närvaro av transportören. Reklamationer måste göras skriftligen inom 5 dagar efter mottagandet av försändelsen. Om försändelsen är skadad är mottagaren skyldig att lämna försändelsen till SpiroPrints förfogande tills reklamationsförfarandet har slutförts.
VIII. (3) Ett klagomål som lämnas in efter utgången av 5 dagar från dagen för mottagandet av försändelsen utan förbehåll ska leda till att anspråken förfaller.
IX. Reklamation avseende leveranstid:
IX. (1) Mottagaren av en försändelse som har mottagit försändelsen efter det överenskomna datumet måste ange detta på fraktsedeln i närvaro av en representant för kurirföretaget. Det är nödvändigt att ange datum och tid för leverans och skälet till förseningen (som ges av en representant för kurirföretaget). Om Mottagaren dokumenterat vägrar att ta emot försändelsen ska försändelsen returneras till SpiroPrints huvudkontor på Mottagarens bekostnad.
IX. Klagomål avseende bristande eller otillbörligt fullgörande av avtalet om tillhandahållande av Tjänster och Tilläggstjänster får endast lämnas in till kurirföretag av Tanie.Dlugopisy.pl. Klagomål ska lämnas in skriftligen inom 7 dagar.
X. Tryckmaterial:
X. (1) SpiroPrint ansvarar inte för innehållet i de verk som skickas av kunden. Om materialet innehåller olagligt innehåll kan vi vägra att trycka sådant material.
X. 2. Materialet som skickas av kunden för en viss beställning måste tekniskt sett motsvara de parametrar och specifikationer som anges på webbplatsen: taniedlugopisy.pl under fliken: REALISERA BESTÄLLNING / PROJEKTINFORMATION.
X. 3 Kunden bekräftar att han/hon har bekantat sig med de tekniska krav som avses i punkt X.2. X.2. och försäkrar att det material som han/hon har lämnat in uppfyller dessa krav.
X. (4) SpiroPrint kan, efter eget gottfinnande, för utförande acceptera material som skickats av kunden som inte uppfyller de tekniska kraven som avses i punkt. X.2. och anpassa dessa material till dessa krav, eller uppmana kunden att skicka material som uppfyller de krav som avses i avsnitt X.2. X.2. Om SpiroPrint själv anpassar det inlämnade materialet till de tekniska krav som avses i avsnitt X.2. X.2., kan materialets innehåll och grafiska form komma att ändras. SpiroPrint kommer att informera kunden om denna ändring innan vi går vidare med det ändrade materialet. Kunden är skyldig att kontrollera den inlämnade designen med avseende på dess innehåll (inklusive grammatik och stavning) och grafiska form. SpiroPrint kommer endast att behandla en accepterad order.
X. Om kunden har några problem med verifieringen av designen vad gäller dess innehåll eller grafiska form, är han skyldig att informera SpiroPrint om detta. Godkännande av designen resulterar i att den skickas vidare för utförande. När kundens godkännande har mottagits är SpiroPrint inte ansvarigt för eventuella inkonsekvenser i designen när det gäller innehåll (inklusive grammatiska fel och stavfel) samt grafisk form.
X. 6 Orderns slutdatum förlängs med den tid under vilken SpiroPrint anpassar kundens material till de tekniska krav som avses i punkt. X. 2.
X. 7 SpiroPrint arkiverar inte bildfiler. Filer som ligger på FTP-servern och som laddas upp till order efter 30 dagar raderas.
XI. SpiroPrint är inte ansvarigt för:
(a) Utskrift av verk som är felaktigt förberedda vad gäller innehåll;
b) Tryckning av arbeten som godkänts av kunden och som innehåller tekniska, kvantitativa, färg-, varu- eller tryckfel;
c) Förseningar i leverans av material av externa kurirer;
d) Förseningar i tryckningen som har uppstått till följd av externa faktorer som TanieDłgopisy.pl inte råder över, strömavbrott, förseningar i leveransen av material avsett för tryckning etc.; e) Förseningar i tidsfristen för slutförandet av det arbete som ska utföras av kunden; f) Förseningar i leveransen av material avsett för tryckning;
e) Förseningar i slutförandedatumet till följd av tidsfristen för att tillhandahålla korrekta uppgifter från kunden;
f) För överföring av medel i rätt tid mellan kundens bank och vår bank;
g) Den kvantitet av produkten som levereras till kunden och som beställts av kunden, förutsatt att den ligger inom +-3 % av den kvantitet som beställdes vid köpet.
h) SpiroPrint ansvarar inte för att kurirförsändelser kommer i rätt tid. Klagomål gällande kvaliteten på kurirförsändelser kommer endast att beaktas efter uppvisande av skadedokument (se punkt III).
XII. SpiroPrint Company förbehåller sig rätten att ändra reglerna, information om ändringen kommer att placeras på huvudsidan.
XIII. Alla tvister som uppstår i samband med det avtal som ingåtts av parterna, inklusive i samband med felaktigt utförande, bristande utförande av avtalet, samt med avseende på skadestånd ska erkännas av den domstol som har jurisdiktion över SpiroPrints säte. I händelse av tvist med en konsument ska domstolens lokala jurisdiktion vara tillämplig.
INFORMATIONSKLAUSUL
I enlighet med artikel 13 i Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27.04.2016. om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG (allmän uppgiftsskyddsförordning) (EUT EU. L. 2016, nr 119) - nedan kallad RODO - informerar jag dig om detta:
- Administratören av dina personuppgifter är SpiroPrint E. Zalewska, A.Burzyński , Spółka Jawna, NIP: 924-190-08-27, REGON: 081006270, ul. Słowackiego 4J, 68-200 Żary
- Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att hantera din beställning - på grundval av artikel 6.1 b i den allmänna dataskyddsförordningen av den 27 april 2016, baserat på ditt frivilliga samtycke;
- Du kan när som helst återkalla det samtycke som du har lämnat, varvid återkallandet av samtycket inte ska påverka lagligheten av den behandling som utfördes på grundval av samtycket innan det återkallades;
- Tillhandahållandet av alla personuppgifter är frivilligt, dock
- tillhandahållande av uppgifter som namn, e-postadress och telefonnummer är nödvändigt för att förbereda och överföra ett kommersiellt erbjudande, skicka en e-faktura, genomföra avtalsvillkoren.
- Det är frivilligt att lämna personuppgifter, men vägran att lämna uppgifter kan leda till att beställningen inte kan behandlas.
- I samband med behandling av uppgifter för det ändamål som anges i punkt 3 kan dina personuppgifter komma att göras tillgängliga för andra. 3 kan dina personuppgifter göras tillgängliga för andra mottagare eller kategorier av mottagare av personuppgifter:
- enheter som är behöriga att ta emot dina personuppgifter på grundval av relevant lagstiftning;
- enheter som behandlar dina personuppgifter för den personuppgiftsansvariges räkning på grundval av ett avtal som ingåtts med den personuppgiftsansvarige om att anförtro behandlingen av personuppgifter (s.k. personuppgiftsbiträden), t.ex. försäkringsbolag och banker.
- Dina personuppgifter kommer att lagrasunder en period av:
- ett år från dagen för ditt samtycke till behandlingen av dina personuppgifter, som samlades in för kommersiella ändamål, medan det omedelbara ingåendet av ett avtal inte ägde rum, dvs. behandlas i syfte att eventuellt presentera ett erbjudande.
- SpiroPrint E. Zalewska, A.Burzynski , Spółka Jawna liksom Administratören får lagra personuppgifter så länge som det berättigade intresset tillåter, vilket inte är viktigare än personens rätt till integritet. Även om SpiroPrint E. Zalewska, A.Burzynski , Spółka Jawna inte har något behov av att lagra personuppgifter, kan lagringen av dem krävas enligt lag (t.ex. handels- eller skattelagstiftning). I sådana fall får uppgifterna endast användas för att uppfylla de rättsliga kraven och får inte på annat sätt göras tillgängliga.
- Dina personuppgifter kommer inte att överföras utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet/internationell organisation.
- Dina personuppgifter kommer inte att användas för automatiserat beslutsfattande, inklusive profilering.
- Du har rätt att få tillgång till innehållet i dina uppgifter och rätt till rättelse, radering, begränsning av behandling, rätt till dataportabilitet, rätt att göra invändningar, rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till behandling utan att det påverkar lagligheten av den behandling som utförs på grundval av det samtycke som gavs innan det återkallades. En förklaring om återkallande av samtycke till behandling av personuppgifter kräver att den lämnas in skriftligen eller elektroniskt till rodo@spiroprint.pl.
- Du har rätt att lämna in ett klagomål till GIODO/ordföranden för byrån för skydd av personuppgifter om du anser att behandlingen av dina personuppgifter är olaglig.