• Mitt konto
    Logga in
Korg:
Korg
info: Din varukorg är tom!
Ange vilken produkt du söker
Blogg
En byggpryl som kommer att befästa din relation med dina kunder

En byggpryl som kommer att befästa din relation med dina kunder

Det behöver inte vara något stort, bara en snickarpennor, en reflexväst eller till och med en ficklampa. Det viktiga är att det är en användbar produkt. Alla har föremål hemma som är så kallade "dammfångare". De används inte till någonting, utan bara skräpar ner utrymmet i huset. Med en användbar produkt finns det goda chanser att kunden kommer att använda den, särskilt om han eller hon var intresserad av en renovering eller ett annat byggjobb. Han eller hon stöter på alla möjliga svårigheter längs vägen, vare sig det är ett strömavbrott eller en olycka på vägen. I en sådan situation kommer enkla allroundartiklar som en ficklampa eller en reflexväst att finnas till hands. Det finns en god chans att kunden i en sådan situation kommer att nämna vem de fick en sådan gåva av. Även om det handlar om småsaker är det viktigt att se till att de är av god kvalitet. En ficklampa som inte lyser tillräckligt långt och andra föremål som inte längre är användbara efter bara en användning är inte till någon nytta alls. Det behöver inte sägas att detta kommer att vara helt kontraproduktivt.

Gåvan hjälper till att få kunden att komma ihåg vad som är bra

Förutom att göra kunden minnesvärd är det värt att påpeka att människor har en mekanism i sitt sinne som på något sätt stimulerar deras tacksamhet. Detta bygger på det faktum att när vi får något, medvetet eller omedvetet, känner vi någon form av önskan att återgälda det goda vi har fått. När det gäller byggbranschen kan detta vara ytterligare ett steg, att utöka sitt goda varumärke och vittnesbörd om tillförlitlighet. Särskilt som kunder som har blivit besvikna på en tjänst ofta delar med sig av sina åsikter. De fokuserar på det negativa i stället för det positiva. De som har fått sina förväntningar uppfyllda är i sin tur sällan motiverade att rapportera detta på en webbplats eller dela med sig av en positiv uppfattning om ett företag till en vän. När en kund får en gåva i samband med en lyckad order kommer han eller hon att känna sig motiverad att dela med sig av ett gott minne av företaget. Han eller hon kommer inte bara att minnas gåvan, utan också det effektiva utförandet, den goda kommunikationen och alla andra bra saker som ofta går obemärkt förbi.

Gör ett gott första intryck med prylar i byggbranschen

En bra och användbar gåva kan inte bara värma upp relationen med en kund, utan kan också locka till sig uppmärksamhet från efterföljande kunder. Under hela året finns det många mässor eller evenemang där olika företag inom byggbranschen marknadsför sig själva. Den mekanism som nämndes tidigare kommer att fungera på liknande sätt när det gäller kundanskaffning. Beslutet att välja att använda specifika tjänster fattas till stor del på en känslomässig nivå. Att skapa ett positivt intryck redan från början av kundrelationen kan därför ge en betydande fördel på lång sikt. Detta beror på att ett spår av det första goda intrycket kommer att finnas kvar i kundens minne, vilket är mycket svårt att göra särskilt i en tid då broschyrer är populära. Ofta tittar man inte ens på dem utan de hamnar i närmaste soptunna. En artikel som kan fylla på kundens verktygsarsenal i form av en praktisk gåva kommer däremot inte att vara dödsdömd redan från början. Snarare finns det en god chans att ett sådant föremål kommer att förbli till hands eftersom det kan komma till nytta. Detta kommer inte bara att ge företaget en marknadsföringsboost, utan också ge kunden en konkret fördel redan från början.