• Mitt konto
    Logga in
Korg:
Korg
info: Din varukorg är tom!
Ange vilken produkt du söker
Blogg
Varför är marknadsföring viktigt i transportbranschen?

Varför är marknadsföring viktigt i transportbranschen?

Marknadspositionen byggs upp genom att vinna befintliga och potentiella kunders förtroende. Framför allt är kvaliteten på de tjänster som erbjuds viktig. Om den är tillfredsställande - är detta utgångspunkten för framgång inom ditt område. Ett annat viktigt steg är att bygga upp varumärkeskännedomen. Det finns många sätt att göra detta på - TV- och Internetreklam, skyltar, viskande marknadsföring, en igenkännbar logotyp som syns på många ställen i och utanför företagets lokaler och många andra. Om företagsledningen ser till att företaget får en permanent plats i människors medvetande kommer nöjda kunder att komma tillbaka och rekommendera företaget till fler. Annars kommer de att vända sig till en konkurrent vars namn och kontaktnummer kommer att vara allmänt tillgängliga. Ett bra sätt att betona din närvaro i dina kunders liv är reklamprylar. Med hjälp av dem och med en liten ekonomisk insats kan du uppnå en hög grad av igenkänning och varma kundrelationer.

Är presentreklam lämplig för transportbranschen?

Ja, absolut! Många företag inom transportbranschen baserar sin verksamhet på tillhandahållande av långsiktiga tjänster. I det här fallet är det särskilt viktigt att skapa varma och vänliga relationer med kunderna. En bra idé för att visa att företaget bryr sig om de människor som använder dess tjänster är temagåvor - till jul, på en kunds födelsedag, på en helgdag som är relaterad till företagets verksamhet, t.ex. "grossistens dag" osv. En sådan åtgärd kommer att få den begåvade kunden att känna att han eller hon är viktig för sin tjänsteleverantör, och företaget får ett naturligt tillfälle att distribuera sina reklamprodukter. Tack vare dem kommer kunden varje gång han eller hon använder gåvorna att bli påmind om den professionella service och det personliga bemötande som det företag vars logotyp finns på prylarna erbjuder. En annan fördel är att det finns en god chans att en kund som inte redan anlitar ett transportföretag som marknadsför sig på detta sätt dyker upp på det kontor där gåvorna har tagits emot. Hans eller hennes ögon kan då få syn på en pryl som används av en befintlig kund och av nyfikenhet fråga efter logotypen på den, eller söka efter entreprenörsföretaget på Internet för att ta reda på mer om dess erbjudande. På detta sätt kan listan över potentiella kunder utökas med presentföremål!

Var kan du placera din logotyp?

Det finns många idéer för presentprylar. Föremål som pennor, pennor, nyckelringar och nyckelband, tryckta muggar, bärkassar, powerbanks eller USB-minnen kan ges till kunderna. Om du vill ge din kund en större gåva, till exempel till en rund årsdag, kan du välja en väggklocka eller en maskot som stolt visar upp gåvoföretagets företagslogotyp på deras kontor.